Otwierając nowy gabinet medyczny, wielu specjalistów zastanawia się od razu na tym, czy zatrudnianie osoby od marketingu medycznego jest im faktycznie potrzebne. Nie chcą oni bezsensownie wydawać pieniędzy, a na pierwszy rzut oka mogłoby się również wydawać, że medycyna reklamować się przecież nie musi. Ludzie zawsze będą potrzebowali pomocy lekarza, ponieważ ciągle chorują i nie mogą uzyskać jej od osoby bez wykształcenia.
Do tego dochodzi także kwestia ograniczeń, jakie wiążą się z marketingiem medycznym – bezpośrednie reklamowanie placówki i poszczególnych lekarzy nie wchodzi w grę i jest zwyczajnie niezgodne z prawem. Czy można więc faktycznie to obejść i jeszcze mieć z tego jakieś korzyści? A może zatrudnianie specjalistów od marketingu jest tutaj po prostu wyrzuceniem pieniędzy w błoto? Prawdą jest to, że bez marketingu raczej nie możemy liczyć na duże zarobki i regularny przyrost nowych pacjentów.
Dlaczego marketing medyczny się przydaje?
Osobom bez doświadczenia może wydawać się, że marketing medyczny będzie polegał na nachalnym nagabywaniu ludzi i przekonywaniu ich, że muszą zapisać się do danego gabinetu medycznego. To jednak wcale nie o to chodzi. Skutek ma być faktycznie taki sam, bo chcemy mieć więcej pacjentów – ale chcemy, aby to oni sami czuli potrzebę zapisania się na wizytę. Sztuką jest tutaj udzielenie im informacji na temat wykonywanych usług w taki sposób, aby nie była to reklama – ale jednocześnie, aby wiedzieli oni, że nigdzie indziej nie znajdą tak dobrze wykształconych i doświadczonych lekarzy.
Konkurencja w medycynie jest obecnie mocno wyczuwalna, a prywatne gabinety otwierają się nawet w małych miasteczkach i często oferują podobne usługi. Jeżeli nie będziemy mogli zdecydować się do którego z nich chcemy się wybrać to najpewniej wejdziemy na ich strony internetowe i poszukamy informacji właśnie tam.
Jakie informacje można umieścić na stronie internetowej gabinetu?
Trzeba pamiętać o tym, że bezpośrednia reklama jest zakazana. Co więc można wykorzystać? Wykorzystujemy przede wszystkim prawdziwe informacje na temat specjalistów, którzy będą u nas pracować. Gdzie studiowali, co konkretnie umieją i jakie certyfikaty otrzymali na przestrzeni lat? Informujemy pacjenta o korzyściach płynących z odwiedzenia naszego, np. gabinetu stomatologicznego – opisujemy posiadane urządzenia i rodzaje zabiegów, które jesteśmy w stanie wykonać. Nie zachęcamy do zapisania się, ale przedstawiamy zalety każdej procedury.
Dobrym pomysłem może być również umieszczanie na takiej stronie ogólnych informacji na temat zdrowia – porad, wskazówek. Jeżeli ktoś znajdzie na naszej stronie odpowiedź na nurtujące go pytanie to istnieje większe prawdopodobieństwo, że potem zapiszę na wizytę.