Czy marketing medyczny można zwyczajnie pominąć?

Otwierając nowy gabinet medyczny, wielu specjalistów zastanawia się od razu na tym, czy zatrudnianie osoby od marketingu medycznego jest im faktycznie potrzebne. Nie chcą oni bezsensownie wydawać pieniędzy, a na pierwszy rzut oka mogłoby się również wydawać, że medycyna reklamować się przecież nie musi. Ludzie zawsze będą potrzebowali pomocy lekarza, ponieważ ciągle chorują i nie mogą uzyskać jej od osoby bez wykształcenia.

Do tego dochodzi także kwestia ograniczeń, jakie wiążą się z marketingiem medycznym – bezpośrednie reklamowanie placówki i poszczególnych lekarzy nie wchodzi w grę i jest zwyczajnie niezgodne z prawem. Czy można więc faktycznie to obejść i jeszcze mieć z tego jakieś korzyści? A może zatrudnianie specjalistów od marketingu jest tutaj po prostu wyrzuceniem pieniędzy w błoto? Prawdą jest to, że bez marketingu raczej nie możemy liczyć na duże zarobki i regularny przyrost nowych pacjentów.

Dlaczego marketing medyczny się przydaje?

Osobom bez doświadczenia może wydawać się, że marketing medyczny będzie polegał na nachalnym nagabywaniu ludzi i przekonywaniu ich, że muszą zapisać się do danego gabinetu medycznego. To jednak wcale nie o to chodzi. Skutek ma być faktycznie taki sam, bo chcemy mieć więcej pacjentów – ale chcemy, aby to oni sami czuli potrzebę zapisania się na wizytę. Sztuką jest tutaj udzielenie im informacji na temat wykonywanych usług w taki sposób, aby nie była to reklama – ale jednocześnie, aby wiedzieli oni, że nigdzie indziej nie znajdą tak dobrze wykształconych i doświadczonych lekarzy.

Konkurencja w medycynie jest obecnie mocno wyczuwalna, a prywatne gabinety otwierają się nawet w małych miasteczkach i często oferują podobne usługi. Jeżeli nie będziemy mogli zdecydować się do którego z nich chcemy się wybrać to najpewniej wejdziemy na ich strony internetowe i poszukamy informacji właśnie tam.

Jakie informacje można umieścić na stronie internetowej gabinetu?

Trzeba pamiętać o tym, że bezpośrednia reklama jest zakazana. Co więc można wykorzystać? Wykorzystujemy przede wszystkim prawdziwe informacje na temat specjalistów, którzy będą u nas pracować. Gdzie studiowali, co konkretnie umieją i jakie certyfikaty otrzymali na przestrzeni lat? Informujemy pacjenta o korzyściach płynących z odwiedzenia naszego, np. gabinetu stomatologicznego – opisujemy posiadane urządzenia i rodzaje zabiegów, które jesteśmy w stanie wykonać. Nie zachęcamy do zapisania się, ale przedstawiamy zalety każdej procedury.

Dobrym pomysłem może być również umieszczanie na takiej stronie ogólnych informacji na temat zdrowia – porad, wskazówek. Jeżeli ktoś znajdzie na naszej stronie odpowiedź na nurtujące go pytanie to istnieje większe prawdopodobieństwo, że potem zapiszę na wizytę.

Czy marketing medyczny można zwyczajnie pominąć?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here